Díky tanci jsem přestala snít svůj život a začala žít svůj sen. A jak to všechno začalo?
Tak, že jsem v roce 2006 na letním metalovém festivalu Brutal Assault v Jaroměři viděla koncert izraelské kapely Orphaned Land. Kromě elektrických kytar, baskytary a bicích hráli i na tradiční blízkovýchodní hudební nástroje. Byla jsem naprosto nadšená a házela jsem vlasama jako divá!!! A bylo mi jasné, že musím zjistit, jak se na tu podmanivou orientální hudbu tancuje „správně“.
Svou první učitelku orientálního břišního tance (a zároveň člověka, který dokáže vytvořit pohodovou atmosféru a skvěle ostatní motivuje) jsem našla v říjnu 2006 v Alici Janstové.
Dále jsem se vzdělávala u pražské tanečnice Eglal, pod jejímž vedením jsem se věnovala egyptskému kabaretnímu stylu raqs sharqi, nejrůznějším arabským folklórním stylům (beledi, shaabi, saidi, khaleegy, hagalla…) a tanci s rekvizitami (závoj, šavle, činelky). Na vánočních a letních večírcích Eglalina tanečního studia a na festivalu Orient Connection, který pořádá, jsem také získala jedny z prvních možností vystupovat – jak sólově (mé vlastní choreografie), tak jako součást její skupiny Belly Balet (dřívější název: Orient Connection), jejíž členkou jsem byla v letech 2009 – 2013.
V letech 2010 – 2013 jsem byla členkou taneční skupiny Yalla Raqs, jež má v repertoáru především arabské folklórní styly (shaabi, saidi, hagalla…) a tanec s rekvizitami (hedvábné vějíře, šavle…). Seznámily jsme se v Eglaliných kurzech, založily jsme skupinu a vymýšlely jsme si vlastní choreografie. Hlavní choreografkou Yalla Raqs je Petra Satine Cífková.
Od září 2008 do června 2010 jsem chodila do kurzu perských tanců (tance z Íránu, Afghánistánu, Uzbekistánu…) k Reně Milgrom. Díky ní jsem se seznámila se súfismem a s perskou poezií (Džaláleddín Balchí Rúmí, Faríduddín Attár, Hafez Šírází…), které jsou mému srdci velmi blízké a jsou též úžasným zdrojem inspirace pro můj tanec.
Do stylů ATS a Tribal Fusion mě zasvětila Martina Viewegová. V letech 2014 – 2015 jsem byla členkou její taneční skupiny Tamawi, která se věnuje „Prague Tribal Style“ – skupinové improvizaci řízené pomocí signálů (na bázi American Tribal Style a Improvisational Tribal Style). Tančily jsme především se šavlemi.
13. prosince 2015 jsem složila závěrečnou zkoušku akreditovaného vzdělávacího programu „Lektor tance“ pořádaného v pražském Centru tance od 19. září 2015 do 13. prosince 2015. Kurz je akreditován Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
V současné době sbírám zkušenosti se sólovým vystupováním na zahraničních tanečních festivalech – „Tribal Beads“ v Bratislavě, „Caravanseray Vienna“ ve Vídni, „Tribal Vanguard“ v Poznani, „The (Tribal) Experience“ v Barceloně, „TribaLX“ v Lisabonu, „Roma Tribal Meeting“ v Římě…
A proč jsem si Tribal Fusion tak zamilovala? Protože svými pohyby a výrazem působí tanečnice Tribal Fusion jako několik bytostí v jedné. Žena, zvíře, bohyně, démonka, robot… Také se mi líbí, že v Tribal Fusion má tanečnice tolik svobody, co se týče výběru hudby a kombinování nejrůznějších tanečních stylů. Já ve svých choreografiích a improvizacích využívám prvky flamenca, perských tanců, japonského butó, čínského pavího tance, contemporary dance, baletu, dancehallu… Velmi mě baví neustále se vzdělávat v různých tanečních stylech a vplétat je do svého vlastního stylu. Ráda si vymýšlím příběhy (sci-fi, horor, fiktivní mytologie…), které pak prostřednictvím svého tance vyprávím.
Na konci roku 2013 jsme s mým manželem, který skládá experimentální elektronickou hudbu (IDM/Trip hop), vytvořili hudebně-taneční duo Angelzone. K tanci mě velmi inspiruje i hudba jako ambient, noise a industrial – má pro mě náboj počátečního mytického chaosu, z něhož se zrodil řád a svět.
V lednu roku 2016 jsem se připojila k ATS skupině Isizwana, díky které pronikám do tajů ATS podle FatChanceBellyDance.
V roce 2016 jsem založila postapokalyptickou tanečně-divadelní skupinu Wasteland Dancers. Jsme ze čtyř různých měst – z Prahy, Brna, Českých Budějovic a Lipska. Pravidelně vystupujeme na postapokalyptickém festivalu v Bratronicích u Kladna (můj manžel nám ke každému představení skládá originální hudbu) a chystáme se vystupovat i na zahraničních postapokalyptických festivalech.
Kurzy, které jsem navštěvovala:
Říjen 2006 – červen 2009: orientální břišní tanec – Alice Janstová
Červenec 2008 – březen 2013: raqs sharqi a další orientální taneční styly (drum solo, beledi, shaabi, saidi, khaleegy, muwashahat, hagalla, tanec s rekvizitami – závoj, šavle, činelky -, fúze baletu a raqs sharqi…) – Eglal
Září 2008 – červen 2010: íránský, uzbecký a afghánský tanec – Rena Milgrom
Říjen 2010 – březen 2015: New American Tribal Style a Tribal Fusion, „Prague Tribal Style“ se šavlí – Martina Viewegová
Říjen 2011 – červen 2015: arabské flamenco – Manuela Žureková, Jana Yaana Marková
Podzim 2012: Bikram jóga – různí instruktoři
Září 2013 – prosinec 2015: Jazz Dance – Martina Pirná
Září 2014 – dosud: flamenco (fandango, soleá) – Virginia Delgado
Září 2014 – červen 2015: Contemporary Dance – Rostislav Šrom
Září 2014 – dosud: balet – Kateřina Riedlová
Únor 2015 – dosud: dancehall – Angeé
Říjen 2015 – dosud: balijský tanec Margapati – Jana Wolfová
Říjen 2015 – dosud: Aerial Hoop (akrobacie na visutém kruhu) – Iveta Rážová
Některé ze seminářů, jichž jsem se zúčastnila:
Tribal Fusion: Samantha Emanuel, Kaeshi Chai, Sharon Kihara, Anasma, April Rose, Danapati Crew, Karolina Lux, Cristina Zegarra, Eliana Hofmann, Morgana, Ansuya, Elizabeth Strong, Bri Hurley, Manca Pavli, Kami Liddle, Martina Crowe Hewett, The Lady Fred, Yazz ( = Michaela Sládečková)
ITS (= Improvisational Tribal Style): Svetlana Dvoretskaya + Nastya
Arabské flamenco: Alba Hayal
Butó: Sumako Koseki, Ken Mai
Čínský paví tanec: Badriyah, Marie-Aude Mihrimah
Kalbeliya: Marie-Aude Mihrimah
Bharata Natyam: Lamia Barbara
Bollywoodský tanec: Vendulka Uhýrková
Perské tance: Sashar Zarif, Theresa Grantorino ( = Tereza Štojdlová)
Uzbecký tanec: Gulsara Bekbagysheva
Marocký tanec: Drissia Nejma, Chekchouka
Africký tanec: Esmii
Núbijský tanec: Sheyla
Hagalla: Sheyla
Saidi: Ahmed Fekry
Ghawazee: Mohamed Shahin
Khaleegy: Mohamed Shahin
Muwashahat: Mohamed Shahin
Tanoora: Khaled
Technika otoček: Louchia, Delanna, Alexis Southall
Floorwork (= tanec na zemi): Tjarda van Straten, Doro Altenburger, Piny Orchidaceae
Hip Hop dance: Danielo Mendes, Leo Orchidaceae
Reggaeton: Inga Petermann
Techniky moderního tance (Limón, Horton, Jazz): David Strnad
Základy bubnování na darbuku a na tonbak: Hearn Gadbois